Bez parabenów
Jak bronić się przed kosmetycznymi oszustwami i mądrze dbać o urodę

39,90 zł

Dublet (książka+ebook)

25,42 zł

Ebook

29,90 zł

33,92 zł

Oprawa twarda

39,90 zł
X
tyl Bez parabenów
Bez parabenów
Jak bronić się przed kosmetycznymi oszustwami i mądrze dbać o urodę

33,92 zł

Oprawa twarda

39,90 zł

25,42 zł

Ebook

39,90 zł

39,90 zł

Dublet (książka+ebook)

Wydanie: I
Przekład: Hanna Szulczewska
Oryginalny tytuł: Il trucco c'è e si vede: Inganni e bugie sui cosmetici. E i consigli per difendersi
Data premiery: lipiec 2019
Format: 140x190 mm
Formaty: EPUB MOBI
Zabezpieczenia: watermark
Oprawa: twarda
Liczba stron: 280
ISBN: 978-83-08-06898-4
Przeczytaj fragment

PDF

Czytaj

Pobierz fragment
Opis
Maskary, woski, odżywki, toniki, dezodoranty, kremy – czym tak naprawdę się upiększamy?   Beatrice Mautino, włoska biotechnolog, ekspertka w branży chemii kosmetycznej, rozprawia się z wszechobecnymi w niej...

Zobacz więcej

Maskary, woski, odżywki, toniki, dezodoranty, kremy – czym tak naprawdę się upiększamy?

 

Beatrice Mautino, włoska biotechnolog, ekspertka w branży chemii kosmetycznej, rozprawia się z wszechobecnymi w niej oszustwami, mitami na temat pielęgnacji i zawartością naszych kosmetyczek.

 

Czy cellulit naprawdę jest chorobą, którą musimy zwalczać tysiącami kremów, masaży i zabiegów?

Czy istnieje różnica między setkami oferowanych przez sklepy szamponów, których producenci obiecują inny rodzaj cudu?

Czy produkty oznakowane jako „nietestowane na zwierzętach ” rzeczywiście takie są?

Czy „paraben free” znaczy „w 100% naturalny”?

Czy włos naprawdę „oddycha” i czy możemy mu w tym pomóc za pomocą kosmetyków?

Czy jedzenie kolagenu poprawi kondycję naszej skóry?

Czy kosmetyki anti-age to skuteczny sposób na zmarszczki?

 

Świetny zdroworozsądkowy, poparty badaniami naukowymi i demaskujący nieuczciwe praktyki marketingowe poradnik na temat kosmetyków oraz pielęgnacji, który powinna przeczytać każda świadoma konsumentka!

zwiń
Zobacz również
  • Oprawa: broszurowa

Opis

Maskary, woski, odżywki, toniki, dezodoranty, kremy – czym tak naprawdę się upiększamy?

 

Beatrice Mautino, włoska biotechnolog, ekspertka w branży chemii kosmetycznej, rozprawia się z wszechobecnymi w niej oszustwami, mitami na temat pielęgnacji i zawartością naszych kosmetyczek.

 

Czy cellulit naprawdę jest chorobą, którą musimy zwalczać tysiącami kremów, masaży i zabiegów?

Czy istnieje różnica między setkami oferowanych przez sklepy szamponów, których producenci obiecują inny rodzaj cudu?

Czy produkty oznakowane jako „nietestowane na zwierzętach ” rzeczywiście takie są?

Czy „paraben free” znaczy „w 100% naturalny”?

Czy włos naprawdę „oddycha” i czy możemy mu w tym pomóc za pomocą kosmetyków?

Czy jedzenie kolagenu poprawi kondycję naszej skóry?

Czy kosmetyki anti-age to skuteczny sposób na zmarszczki?

 

Świetny zdroworozsądkowy, poparty badaniami naukowymi i demaskujący nieuczciwe praktyki marketingowe poradnik na temat kosmetyków oraz pielęgnacji, który powinna przeczytać każda świadoma konsumentka!

Recenzje czytelników (1)
Dodaj recenzję
Autor: Beata Igielska Ocena: 5 31-07-2019
„Bez parabenów” to jasno i przekonująco napisany poradnik pomagający odnaleźć się w świecie kosmetyków, które można kupić w wielu miejscach – począwszy od aptek i profesjonalnych gabinetów po...
pokaż więcej
„Bez parabenów” to jasno i przekonująco napisany poradnik pomagający odnaleźć się w świecie kosmetyków, które można kupić w wielu miejscach – począwszy od aptek i profesjonalnych gabinetów po markety i osiedlowe sklepiki z przysłowiowym mydłem i powidłem. Autorka bezlitośnie rozprawia się w mitami i stereotypami na temat tego, co zdrowe i naturalne. Otwiera też czytelnikom oczy na techniki marketingowe, a nawet jawne oszustwa wielkich firm.

Beatrice Mautino jest doświadczoną włoską biotechnolożką z doktorskim tytułem. Może poszczycić się wieloma nagradzanymi publikacjami i kilkoma książkami popularnonaukowymi. Od lat stara się uświadomić ludziom, że sięgając w różnych miejscach po doskonale wypromowane kosmetyki, tak naprawdę padają oni ofiarami marketingu i własnej naiwności oraz niewiedzy.

Czy to ostatnie mnie to dziwi? Ani trochę! Sama niejednokrotnie nie czytam dokładnie wszystkich etykiet, bo po prostu podczas robienia zakupów nie mam na to czasu, podobnie jak miliony innych konsumentów. A producenci doskonale ten fakt wykorzystują, zamieszczając wielkimi literami reklamowe hasła, zaś małą (maleńką!) czcionką wymieniając na odwrocie składniki i inne wymagane np. przez Unię Europejską informacje.

Czy daliście się kiedyś zwieść napisom w stylu „nie zawiera”? Nie zawiera tego i owego, szkodliwego, ale – o czym już nie przeczytamy – zawiera inne, nieraz znacznie gorsze składniki! Dotyczy to nie tylko kosmetyków, ale także branży spożywczej.

Czym są wspomniane w tytule parabeny? Najprościej mówiąc, to związki chemiczne, które konserwują żywność, leki oraz kosmetyki.
Ponieważ książka dotyczy tych ostatnich produktów, skupmy się właśnie na nich.

Czy dobre, zdrowe kosmetyki mogą istnieć bez owych mitycznych parabenów? Owszem, mogą, ale wówczas data ich ważności będzie wynosić kilka, no może kilkanaście lub kilkadziesiąt dni. W dodatku ceny będą niebotyczne, a jakie firmy i ilu konsumentów może sobie na to pozwolić.
Dlatego bez owijania w bawełnę, powiedzmy sobie wprost – zdecydowana większość kosmetyków na naszym naszym rynku zawiera środki konserwujące. Problem w tym, jakiego rodzaju. Na te i inne pytania autorka odpowiada w poszczególnych rozdziałach.

Często na opakowaniach kosmetyków znajdujemy napis „nietestowane na zwierzętach”. Okazuje się, ze zazwyczaj to oszustwo, bo – owszem – nie był na zwierzakach testowany ostateczny produkt, ale jego składniki już tak!

I kolejny mit, któremu dają się zwieść zwłaszcza klienci z problemami uczuleniowymi! „Antyalergiczny”, „hipoalergiczny”... - dużą czcionką i na widocznym miejscu. A potem maleńką, niczym mrówka albo pchła „produkt może zmniejszać podatność na alergeny”. Faktycznie śmiechu warte, gdyż ludzie są uczuleni na przeróżne składniki i to, co na jednym użytkowniku, nawet alergiku, nie zrobi wrażenia, innego może wpędzić do grobu.

Mamy jeszcze w wielu reklamach slogan typu „99 procent użytkowniczek poleca...”. Może to i prawda, ale od razu rodzi się pytanie, na jakiej ilości i jakiej grupie ów produkt był testowany.
Autorka uświadamia nam, że firmy chcące zamieścić tego typu informację muszą faktycznie przeprowadzić badania. Jednak żadne przepisy nie określają, jak liczna musi być grupa. Bywa zatem, że to ...zaledwie kilkanaście osób. Ważne, że od strony prawnej wymogi zostały spełnione.

Brzmi śmiesznie? Raczej przerażająco. Podobnie jak fakt, że sporo znanych kosmetycznych potentatów woli płacić nawet co miesiąc kary sięgające setek tysięcy euro, funtów lub dolarów, niż zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia. Dlaczego? Bo to po prostu bardziej im się opłaca!

Przyznam, że po przeczytaniu tej książki złapałam się za głowę, mimo iż nie jestem osobą ulegającą reklamom. Wręcz przeciwnie – mam do nich ogromny dystans i jestem uprzedzająco podejrzliwa. A jednak teraz już wiem, że nieraz dałam się nabrać i wyrzuciłam niepotrzebnie pieniądze.

Na pewno po lekturze tego poradnika nie stałam się ekspertką, ale jestem o wiele informacji mądrzejsza i bardziej świadoma tego, po co sięgam.

Dlatego polecam książkę Beatrice Mautino z czystym sumieniem! BEATA IGIELSKA
zwiń

Newsletter Chcesz być informowany o nowościach na bieżąco?
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wydawnictwo Literackie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Długiej 1. Podany przez Państwa adres e-mail będzie przetwarzany w celu wysyłki newslettera. Informacja o: sposobie przetwarzania danych osobowych oraz katalogu Państwa uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych - opisana została w Polityce Prywatności i Regulaminie Sklepu.
Zamów newsletter Wydawnictwa Literackiego
Administratorem Państwa danych osobowych jest Wydawnictwo Literackie sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie przy ul. Długiej 1. Podany przez Państwa adres e-mail będzie przetwarzany w celu wysyłki newslettera. Informacja o: sposobie przetwarzania danych osobowych oraz katalogu Państwa uprawnień związanych z przetwarzaniem danych osobowych - opisana została w Polityce Prywatności i Regulaminie Sklepu.