Turquetto

Metin Arditi

Czy to możliwe, że słynny obraz – którego sygnatura wykazuje pewną anomalię kolorystyczną – jest jedynym dziełem, które się zachowało po wielkim mistrzu weneckiego renesansu, uczniu Tycjana nazywanym Turquetto?

czytaj dalej
Promocja

Wybierz wariant

Oprawa: broszurowa ze skrzydłami

Nakład wyczerpany

32.00 zł
27.20 zł

Oprawa: broszurowa ze skrzydłami

Nakład wyczerpany

Promocja obowiązuje do: X
Nadchodząca cena od daty premiery: 27.20 zł dla wybranego wariantu.
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem ceny aktualnej: X zł dla wybranego wariantu.

Powiadom o możliwości zakupu (Książka)

Turquetto

Metin Arditi

Czy to możliwe, że słynny obraz – którego sygnatura wykazuje pewną anomalię kolorystyczną – jest jedynym dziełem, które się zachowało po wielkim mistrzu weneckiego renesansu, uczniu Tycjana nazywanym Turquetto?

Wybierz wariant

Oprawa: broszurowa ze skrzydłami

Nakład wyczerpany

32.00 zł
27.20 zł

Oprawa: broszurowa ze skrzydłami

Nakład wyczerpany

Promocja obowiązuje do: X
Nadchodząca cena od daty premiery: 27.20 zł dla wybranego wariantu.
Najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem ceny aktualnej: X zł dla wybranego wariantu.

Powiadom o możliwości zakupu (Książka)

Opis
Informacje
Opinie
Patroni medialni

Czy to możliwe, że słynny obraz – którego sygnatura wykazuje pewną anomalię kolorystyczną – jest jedynym dziełem, które się zachowało po wielkim mistrzu weneckiego renesansu, uczniu Tycjana nazywanym Turquetto (mały Turek)?

Metin Arditi zajął się tą właśnie postacią. Turquetto, urodzony z żydowskich rodziców na ziemi zamieszkanej przez muzułmanów (w Konstantynopolu ok. 1519 roku), syn człowieka pracującego dla handlarza niewolników ucieka jako dziecko prawie do Wenecji, by tam malować. W rodzinnym mieście jako Żydowi nie wolno mu malować, muzułmanie też nie akceptują malarstwa. Pod fałszywym nazwiskiem zostaje uczniem Tycjana, by w końcu zrobić karierę. Tworzy – głównie na zamówienie weneckich bractw – dzieła zakorzenione w tradycji biblijnej, w kaligrafii osmańskiej i bizantyjskiej sztuce sakralnej. Jest u szczytu sławy, kiedy pozamałżeński związek z młodą Żydówką powoduje ujawnienie kłamstwa i doprowadza go przed trybunał inkwizycji.

Metin Arditi z widoczną przyjemnością opisuje ruchliwy bazar w Konstantynopolu, bunt chłopca spragnionego rysunku i obrazów, jego nagły wyjazd... Potem czytelnik odnajduje Turquetta w wieku dojrzałym, żonatego, uznanego artystę uczestniczącego w subtelnej grze o wpływy podczas jakże bogatego weneckiego renesansu, który jest czasem jego chwały – i upadku.

Powieść Turquetto otrzymała w roku 2011 Prix Jean-Giono.

Noir sur Blanc

Przekład:

Oryginalny tytuł:

Agata Kozak

Le Turquetto

Książka

Wydanie:

I

Format:

145x235 mm

Oprawa:

broszurowa ze skrzydłami

Liczba stron:

304

ISBN:

978-83-7392-416-1

Cena okładkowa:

32.00 zł

Ebook

Formaty:

epub, mobi

Zabezpieczenia:

watermark

ISBN:

978-83-7392-435-2

Cena okładkowa:

24.00 zł

Brak plików dla tego produktu.

24.06.2013

Piotr Wawrzeńczyk, recenzja z portalu mgzn.pl

Jeśli jednak Dan Brown w swych heroicznych eposach tworzy coś na kształt nadmuchanych, gumowych zbiorowisk tandetnej fauny, to Martin Arditi  swoją prozą zaledwie rozsiewa aromatyczny,...

16.07.2013

Recenzja z portalu myliterarytour.wordpress.com

Od samych początków istnienia powieści wiadomo, że utwory inspirowane rzeczywistymi wydarzeniami, lecz będące w większości wytworem wyobraźni artysty, osiągają największe uznanie. Metin...

10.10.2013

Recenzja z blogu lowiskoksiazek.blogspot.com

Arditi sięga głęboko do wyobraźni, by opowiedzieć nam o żydowskim chłopaku z Konstantynopola, potomku wygnańców z Hiszpanii, wychowanego wśród mieszkających nad Bosforem Greków, Turków,...

Brak nagród dla tego produktu.

Opis

Czy to możliwe, że słynny obraz – którego sygnatura wykazuje pewną anomalię kolorystyczną – jest jedynym dziełem, które się zachowało po wielkim mistrzu weneckiego renesansu, uczniu Tycjana nazywanym Turquetto (mały Turek)?

Metin Arditi zajął się tą właśnie postacią. Turquetto, urodzony z żydowskich rodziców na ziemi zamieszkanej przez muzułmanów (w Konstantynopolu ok. 1519 roku), syn człowieka pracującego dla handlarza niewolników ucieka jako dziecko prawie do Wenecji, by tam malować. W rodzinnym mieście jako Żydowi nie wolno mu malować, muzułmanie też nie akceptują malarstwa. Pod fałszywym nazwiskiem zostaje uczniem Tycjana, by w końcu zrobić karierę. Tworzy – głównie na zamówienie weneckich bractw – dzieła zakorzenione w tradycji biblijnej, w kaligrafii osmańskiej i bizantyjskiej sztuce sakralnej. Jest u szczytu sławy, kiedy pozamałżeński związek z młodą Żydówką powoduje ujawnienie kłamstwa i doprowadza go przed trybunał inkwizycji.

Metin Arditi z widoczną przyjemnością opisuje ruchliwy bazar w Konstantynopolu, bunt chłopca spragnionego rysunku i obrazów, jego nagły wyjazd... Potem czytelnik odnajduje Turquetta w wieku dojrzałym, żonatego, uznanego artystę uczestniczącego w subtelnej grze o wpływy podczas jakże bogatego weneckiego renesansu, który jest czasem jego chwały – i upadku.

Powieść Turquetto otrzymała w roku 2011 Prix Jean-Giono.

Informacje

Noir sur Blanc

Przekład:

Agata Kozak

Oryginalny tytuł:

Le Turquetto

Książka

Wydanie:

I

Format:

145x235 mm

Oprawa:

broszurowa ze skrzydłami

Liczba stron:

304

Cena okładkowa:

32.00

Ebook

Formaty:

epub, mobi

Zabezpieczenia:

watermark

ISBN:

978-83-7392-435-2

Cena okładkowa:

24.00

Opinie

24.06.2013

Piotr Wawrzeńczyk, recenzja z portalu mgzn.pl

16.07.2013

Recenzja z portalu myliterarytour.wordpress.com

Od samych początków istnienia powieści wiadomo, że utwory inspirowane rzeczywistymi wydarzeniami, lecz będące w większości wytworem wyobraźni artysty, osiągają największe uznanie. Metin...

10.10.2013

Recenzja z blogu lowiskoksiazek.blogspot.com

Arditi sięga głęboko do wyobraźni, by opowiedzieć nam o żydowskim chłopaku z Konstantynopola, potomku wygnańców z Hiszpanii, wychowanego wśród mieszkających nad Bosforem Greków, Turkó...

Patroni medialni